Головна » Статті » Мої статті

Кубик Блума

 Американський психолог і педагог Бенджамін Блум є автором декількох педагогічних технологій, одна з яких «Кубик Блума». Суть цієї технології полягає у слідуючому:  На гранях кубика написані початки запитань:

«Чому...»,

«Поясни...»,

«Назви...»,

«Запропонуй...»,

«Придумай...»,

«Поділись...»

Учитель (або учень) кидає кубик. Необхідно сформулювати запитання до навчального матеріалу по тому ребру, на яку випаде кубик. Б.Блум вважав, що одним із основних завдань школи є навчання вирішувати проблеми, з якими прийдеться зустрітися в житті і вмінню застосовувати отримані знання на практиці до широкого кола проблем. До приклада, запитання, що починається зі слова "назви..." відповідає рівню репродукції, тобто простому відтворенню знань. Запитання, що починаються з "Чому..." відповідають так називаємим процесуальним знанням. Учень у даному випадку повинен знайти причиново-наслідкові зв"язки, описати процеси, що відбуваються з певним предметом чи явищем.

Відповідаючи на питання "Поясни..." учень використовує поняття і принципи у нових ситуаціях, використовує закони, теорії в конкретних ситуаціях, демонструє правильне вживання методу чи процедури. І звичайно, завдання "Запропонуй...", "Придумай...", "Поділись..." спрямовані на активізацію діяльності думки учня. Він виокремлює приховані умови, аналізує, оцінює значимість даних, використовує знання із різних галузей, звертає увагу на відповідність вихідним даним. Зрозуміло, що звичайне зазубрювання не допоможе учню результативно засвоїти навчальний матеріал. Можливі два режими використання даного прийому: Учитель ставить відповідні запитання. Запитання формулюють учні. Зрозуміло, що набагато легше сформулювати і відповісти на запитання репродуктивного характеру, чим запитання, спрямовані на пошук причиново-наслідкових звязків. Ще важче відповісти на запитання, що починаються зі слів "Запропонуй...", "Придумай...", "Поділись..." Тому відповідно і праця учнів по складанню завдань-запитань вчителем оцінюється по різному. Прийом “Кубик Блума” можливо використовувати як самостійно, так і в контексті "Техніки активно-продуктивного читання”. під час організації роботи з книжкою. 

Категорія: Мої статті | Додав: Полуда (07.12.2014)
Переглядів: 583 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar