Головна » Статті » Мої статті

Педагогічний прийом "Оцінка тексту"

Самостійна робота учня з підручником вимагає чіткої, раціональної організації з боку вчителя. Дуже важливо, щоб учень “піднявся” над текстом, оцінив би його увесь, як якусь одиницю інформації. Даний прийом педагогічної техніки є одним з ключових в техніці активно-продуктивного читання. Учням пропонується не читати текст абзац за абзацом, а оцінити вміст параграфа, що вивчається: Які слова виділені курсивом або жирним шрифтом? Як по-вашому, чому вони виділені? Яке ім'я найчастіше зустрічається в даному параграфі? Який розділ параграфа найбільший? Як по-вашому, чому? У якому розділі ви знайдете відповідь на питання.? і так далі. Блискучий методист Академії підвищення кваліфікації Андрій Іоффе, автор ряду навчальних посібників по суспільствознавству, показав чудовий приклад використання оцінки тексту з Гімном Російської Федерації.

 Уявіть собі, що текст Гімну РФ попав у руки іноземця, який нічого не знає про Росію.

 Завдання 1. Якою він може собі представити Росію, виходячи з тексту Гімну?

Завдання 2. Ідеї яких статей Конституції відбиті в тексті Гімну Російської Федерації?

Таким чином, текст як інструмент пізнання стає ефективнішим, коли ми створюємо умови  його критичного осмислення. Одним з таких прийомів і може стати оцінювання тексту.

За матеріалами сайту Дидактор.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Полуда (20.12.2014)
Переглядів: 242 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar