Головна » Статті » Мої статті |
Самостійна робота учня з підручником вимагає чіткої, раціональної організації з боку вчителя. Дуже важливо, щоб учень “піднявся” над текстом, оцінив би його увесь, як якусь одиницю інформації. Даний прийом педагогічної техніки є одним з ключових в техніці активно-продуктивного читання. Учням пропонується не читати текст абзац за абзацом, а оцінити вміст параграфа, що вивчається: Які слова виділені курсивом або жирним шрифтом? Як по-вашому, чому вони виділені? Яке ім'я найчастіше зустрічається в даному параграфі? Який розділ параграфа найбільший? Як по-вашому, чому? У якому розділі ви знайдете відповідь на питання.? і так далі. Блискучий методист Академії підвищення кваліфікації Андрій Іоффе, автор ряду навчальних посібників по суспільствознавству, показав чудовий приклад використання оцінки тексту з Гімном Російської Федерації. Уявіть собі, що текст Гімну РФ попав у руки іноземця, який нічого не знає про Росію. Завдання 1. Якою він може собі представити Росію, виходячи з тексту Гімну? Завдання 2. Ідеї яких статей Конституції відбиті в тексті Гімну Російської Федерації? Таким чином, текст як інструмент пізнання стає ефективнішим, коли ми створюємо умови його критичного осмислення. Одним з таких прийомів і може стати оцінювання тексту. За матеріалами сайту Дидактор.
| |
Переглядів: 239 | |
Всього коментарів: 0 | |